07 september 2015

Op de fiets naar de top van de Mont Ventoux ?

7 september 2015
Na een dag uitrusten ga ik vandaag testen hoe het is om de
Mont Ventoux op te fietsen.
Even kijken hoe ver ik kom en wat Liset te wachten staat.

Voldoende drinken en eten mee en een jas want de terugweg is koud.

Met frisse moed rij ik door Bedoin de D974 op, 
de weg op naar het bos.

De eerste kilometers verlopen spoedig. 
Halverwege het bos wordt het toch moeizaam.

Fietsers op de camping hadden me gewaarschuwd om niet met een 
te klein verzet te fietsen anders trap je de benen de verzuring in. 
Na zo’n 10 kilometer fietsen stap ik toch maar af en ga een stukje lopen. 
Het fietsen gaat steeds moeizamer en er is niet één stukje weg dat niet omhoog gaat. 
Het wordt om en om, fietsen en lopen, voor de snelheid maakt het bijna niet uit. 
Aan het einde van het bos krijg ik nog wat kramp in de benen. 
Na 15 km fietsen, bij restaurant “Le Chalet Reynard”, besloten om 
niet verder te gaan en hier wat eten en drinken.

Na een uur rusten de jas aan en de afdaling ingezet.

Met een snelheid van zo’n 55 kilometer naar beneden. 
Dat schiet op en kost weinig energie. 
Het is wel goed opletten. Toch wat informatie voor Liset vergaard. 
Misschien fiets ik, met haar, de laatste 7 km wel mee naar de 
top van de Mont Ventoux.

Geen opmerkingen: